Berlin

Nigdy szczególnie nie przepadałem za Niemcami jako krajem, ani Niemcami jako narodem. W szkole język niemiecki był dla mnie najmniej lu...


Nigdy szczególnie nie przepadałem za Niemcami jako krajem, ani Niemcami jako narodem. W szkole język niemiecki był dla mnie najmniej lubianym przedmiotem, z którym zawsze miałem problem. Sytuacja trochę się zmieniła, kiedy przeprowadziłem się do Anglii i w pracy moją managerką została ... Niemka. W życiu nie poznałem wcześniej tak ciepłej, bezinteresownej, pomocnej i pracowitej osoby w jednym. Z czasem zaprzyjaźniliśmy się i jak się okazało, kultura niemiecka, zasady moralne jakie wynosimy z domu rodzinnego w Niemczech są całkiem podobne do naszych. Na pewno mamy bliżej do Niemców niż do Brytyjczyków... Niestety życie kieruje nas różnymi drogami i nie pracujemy już razem z Elli, ale będąc w Berlinie myślałem właśnie o niej. 


W zasadzie przez jeden dzień zwiedzania nie udało mi się wszystkiego w tym mieście zobaczyć, śmiało jednak mogę stwierdzić, że Berlin jest ładnym miastem. Zaciera się tutaj nowoczesność i starsza epoka, czyli coś co lubię w architekturze najbardziej. 



Tutejsze metro do zbyt nowoczesnych nie należy, połączenia też nie są zbyt przemyślane i trzeba się często przesiadać, w informacji czy tradycyjnej kasie z biletami raczej nie uda nam się porozumieć w języku angielskim, żeby dostać podpowiedź w którą stronę wsiąść... Plusem jednak są biletomaty, w których mamy kilka opcji językowych do wyboru, a także język polski... bo w Berlinie, Polaków na pęczki. 


W okolicy Placu Aleksandra znajdziemy duże centra handlowe, a także wieżę widokową, która kiedyś była nadajnikiem telewizyjnym. 



Wysokie wieżowce na otwartym tle kojarzą mi się trochę z naszą Warszawą. 



I na historię również poświęcone jest miejsce. 








You Might Also Like

5 komentarze

  1. aj jak tam pięknie :)
    szkoda że nie zabrałam się z Tobą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne miejsce! Miałam w tym roku się tam wybrać ale sie nie udało, mam nadzieje że nie przełoże tego do daalekiej przeszłości. Świetny wpis i zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne zdjęcia z chęcią bym się tam wybrał , tym bardziej że mam tam dalszą rodzinę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie tam, a zdjęcia równie piękne! :)

    Pozdrawiam i obserwuje,
    Claudia.xx

    OdpowiedzUsuń
  5. Berlin jest pięknym miastem, bynajmniej dla mnie.
    Jest dużo ludzi z różnych krajów, w zasadzie można powiedzieć że jest p[ełno ludzi o różnych kulturach. Zdecydowanie 2-3 dni na Berlin to za mało :)
    Choć widać po zdjęciach że w tych najważniejszych miejscach byłeś :)
    Najlepiej Berlin wygląda nocą *,*
    A jeszcze lepiej gdy się wejdzie na wieże telewizyjną i wtedy można zobaczyć Berlin w całej okazałości, polecam :)
    Pozdrawiam. :*

    OdpowiedzUsuń